tirsdag 4. desember 2012

Luke nr 4

Og dagen opprant med strålende vær i dag.
Sol fra klar himmel og gnistrende kaldt, vinteren kom brått her sør, selv om vi nok har venta en stund på den.
De fleste av oss ikke i lengsel.. men det er jo ikkeno vi kan få gjort med været og årstidene likevel, -heldigvis-
Så vi får ta det som det kommer å gjøre det beste utav det. :)

Her er rute nr 4.


Og siden jeg ikke bruker noe mønster og egentlig ikke er noen dreven lappetekniker, så ble denne ruta bittelitt knapp i forhold til hva jeg prøver å holde meg på.
Men den er ikke under målene, denne ble da helt lik nr 1, så da viser jeg den sammen med nr 1.



Vi har en nabokatt som absolutt har bestemt seg for at han vil bo her!
Han har aldri kommet inn uten at han har klart å lure seg inn, han er ikke sulten, jeg tror han har det bra hvor han bor, han har bare fått den fikse ideen at her vil han være, enda jeg har prøvd å jage ham, men da oppfører han seg som om jeg er hans, og at vi er kjempevenner, jager mine katter og kommer deretter malende bort til meg.. hmmm  på sommerstid spyla jeg etter ham med vannslange til og med.. - jeg har vært direkte "slem" med ham, men neida.. Han kommer hver gang været er bra!
Også i dag da i det flotte været, og kattene mine elsker å leke med hverandre i snøen og ville gjerne ut.. -men der kom jo denne digre katten spaserende og mine katter føk avgårde..
og nå i flere timer har han terrorrisert utenfor, går fram og tilbake og slår og klorer på vinduene.. tror han har studert åssen mine puser bruker å gjøre.. han ligner jo så på mine, bare denne er helt sort og langhåret, og utrolig skjønn, og det vet han nok!  :)




 

Han har omsider funnet veien avgårde igjen nå, og mine katter har kommet inn igjen.
Ganske tungvindt, og veldig underlig, -katter er virkelig et underlig folkeferd!  :)

Håper denne Adventsdagen blir fin for alle rundt om.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar