søndag 23. desember 2012

22. dagen i Advent.

Jupp, luke nr 22. :)
Bittelille-julaften.. :)
Det stormer ute, og inne er det noe variabelt kan man si, jeg får ikke gjort så mye som jeg tenkte for strømmen klikker stadig i kveld, Vi har normalt aldri problem med strømmen, men i ettermiddag var den borte ganske lenge, underlig når jeg kom fra byen og alt var bekmørkt, hele nabolaget, bare svakt skimmer bak enkelt ruter fra levende lys. -litt koselig og.. -men ikke når en skal sy eller støvsuge..
Vel, noe har da blitt gjort, sakte begynner det å ligne litt jul her hos meg og. :)

Jeg har faktisk fått sydd ei rute i dag da.. ikke dårlig.
Her kommer den:






Og sammen med den fra i går, ser den sånn ut. :)


Nå er det vel bare to som gjenstår......
Kommer jo nesten til å bli rart å ikke sy ei ny rute hver dag. :)

I dag er det 22 år siden den Polske presidenten Lech Walesa blir tatt i ed, så da ble det alvor. :)
Det har gått veldig mye og bra framover med Polen etter det heldigvis.
Jeg er i en meget internasjonal familie kan man si.. hi hi jeg har en Polsk svoger, så litt må man holde seg oppdatert der og.  :)
Polen er dessuten et flott ferieland. -hvis man har god tid. Det meste tar litt tid der.  :)

Året før dette ble Brandenburger Tor åpnet sånn at skillet mellom øst og vest ble opphevet på denne dagen..
Det husker jeg faktisk veldig godt, for den sommeren i -89 hadde jeg selv vært på tur i Berlin og vi var og så muren og det spesielle rundt alt det der..
Rett før vi var der, hadde det skjedd et rømningsforsøk og en østtysker var blitt skutt ned i elva som delvis fungerte som mur.. helt forferdelig.  Vaktene patruljerte med automatvåpen ganske kontinuerlig..
Det var veldig merkelig å se alt det på nært hold.

Nå skal jeg gå til ro i heimen her, ser at datoen på innlegget blir feil fordi det tok litt tid og forme innlegget med strømmen som har vippet av og på her. :)
Ha en riktig god førjulsnatt rundt om :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar