søndag 16. desember 2012

16. dagen i Advent

Det er 8 dager igjen til julaften, det er 15 dager igjen av året.

Det er 3. søndag i Advent.

Det er grunnlovsdagen i Nepal i dag.
Jeg har ei lita jente der i en SOS barnelandsby. Durgha heter ho og er like gammel som ene barnebarnet mitt 6 år.
Det er godt og få noen brever og små hilsener derfra, jeg har ikke personlig kontakt med ho-foreløpig, men jeg får jevnlig bilder og kan følge med på hvordan det går, hva ho gjør, hvordan ho klarer seg i skole og slikt.
Det er godt å kunne hjelpe noen på et sånnt vis, det koster meg så lite, og det betyr så mye. :)

I natt var jeg våken i mange timer, og her er resultatet av nattens grublerier.
Ikke helt ferdig, må ha en kant rundt og, men den ble artig.
blanding av applikasjon og stable-skjære teknikk. morsomt.
Men ble litt villere enn jeg hadde tenkt, Gårsdagens lapper er jo i samme teknikken :)


Her er dagens lapp, den består av smårester og avklipp fra tidligere ruter, fant ut at det var en fin måte å rydde litt innimellom på. :)






Og her er ruta sammen med gårdsdagens.
Det er litt størrelsesforskjell her, men enten legger jeg på litt til på rutene, eller de andre går fint å kutte til, jeg lar de foreløpig bare være. :)



Håper denne dagen blir fin.
Vi tenner 3 lys i dag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar