lørdag 8. desember 2012

Adventsluke nr 8

8, Desember i 1976 ble det største albumet noensinne fra Eagles gitt ut, nemlig: Hotell California.
En utrolig bra låt, og resten av albumet og! Flott musikk.

Jeg er så heldig og få være med i et jente-kor eller dame-kor..  hmm egentlig passer nesten igjen av betegnelsene.. vi er ikke engang helt sikre på at vi er et "kor" -men vi synger i kor så godt vi kan.
Og Eagles-låtene er også representert hos oss.
Champagnepigene kaller vi oss, og vi har det utrolig koselig.
Det er fantastisk morro å få opp igjen gleden ved sang og musikk, og finne knepa igjen ved å lære seg sanger utenat. Før i tida kunne jeg jo alle på rams.. -men må jobbe litt mer for det nå..  - hmm det kan umulig være alderen som gjør det da..  hi hi

Over til dagens luke..

Og nå er det sikkert mange som i disse dager lurer på hva jeg egentlig holder på med..  -vel.. jeg lurer litt sjøl og.. Iallefall så vil dagens luke langt på vei virkelig avsløre at jeg egentlig ikke kan dette her.. hi hi
Jeg skar ut ruter la til sømmonn sydde sammen.. hmmm jo.. arealet stenner sånn nesten noenlunde..
Men alldeles ikke.. så istedenfor å prøve å legge til og sy den om, så presenterer jeg ruta som den er..
altfor lang og trang på en gang.. kan man si.. he he,,
Men den passer nok et sted til slutt.. hvis ikke får jeg bygge på den. :)







Og da for riktig å vise hvor feil denne ble, så viser jeg den sammen med to av de andre..  he he




Jupp, men det er jo dette som er så morro, jeg lærer jo stadig noe nytt.
Må bla litt i noen av quiltebladene mine og finne ut hvordan man regner seg fram til størrelse på mønsteret "flying geese"  for det har jeg lært at dette heter da..  hi hi
Det er flott når det er brukt i mindre scala og lagt rundt et teppe.. eller i langsgående striper på hele teppet også.. 
Kanskje skal jeg innføre et nytt norsk begrep: "Snøplog"  huh.. det er jo plogfasongen navnet henspeiler til i Flying Geese navnet.. :)

Det er jo snart jul.
Jeg har normalt ikke julestjerner i hus fordi kattene mine eter dem opp, første året her stod det bare noen stilker igjen i julestjernepottene.. :)
Men i år har jeg satset på at de lar dem være, jeg har kjøpt inn en liten, som sitter oppi en vakker dekorasjonspotte med litt mose og noen fine kaktusplanter.. er slett ikke helt sikker på hvordan disse egentlig går ihop da.. Men julestjerna lever uansett ikke så lenge her i huset.





I tillegg handla jeg inn en Amaryllis-knopp, for min gamle amaryllis stod oppe i et soveromsvindu og blomstret seg ferdig tidligere i høst. :)
Og for morro skyld ei søt lita potte med en svibel oppi, pynta med noen enkle men fine kongler.
Har ikke pynta rundt Amaryllisen enda.




Håper dagen og helgen blir fin for alle.
Marion og Marlene og Morgan har navnedag i dag. :))

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar