torsdag 6. desember 2012

Adventsluke nr 6

I dag er det 6. dagen i Desember.
Det er 25 dager igjen av dette året.
Det er st.Nicolaus dagen i dag, eller Nilsesdag, kjenner du noen som heter Nils så gjør litt ekstra stas på ham i dag. :)
Det er også den Finske nasjonaldagen i dag. Onnea Suomessa!
Slikt vet vi for mine barn er halvt finske, og vi bodde en stund i Finland når eldste jenta mi var liten, ho ble født der faktisk. :)

6. ruta i lappekalenderen:






Og her er ruta sammen med gårsdagens rute:




Og siden været er bra i dag, vi har et nydelig vær igjen nå, bare 3-4 minus og herlig sol, vel det har skya på litt nå, og derfor fant jeg ut at jeg skulle ta et samlebilde av alle rutene hittil.
De gjør seg absolutt best ute i lyset, så benytta anledningen.
Dette er jo ikke rekkefølgen som lappene vil bli satt sammen.. - tror jeg, det vet jeg jo faktisk ikke, men her får man inntrykk av at det kan bli litt artig etterhvert. :)





Vi hadde julebord i Lappeklubben i går kveld.
Og det var veldig koselig som alltid.
Jeg kom til og med hjem med en nydelig gevinst, et herlig rødt stoff med hjerter på, med et stjernebånd rundt.
Kjempekos.  Og julegaven i år var også veldig koselig og forhåpentlig inspirerende, nemlig et lite bildepanel som vi oppfordrer medlemmene til å være kreative og lage noe utav. Vi skal ha med resultatet i Januar og på Februar-møtet.
Her er bildet, og begge mine kan nok absolutt brukes sammen, både gevinsten og julegaven. :)
Skal sy meg en liten førstehjelpsmappe tenker jeg, den er kjekk å ha med seg når man er på tur med barnebarn iallefall.
Vel, bildet kom på høykant desverre, men det er vel likevel lett å se.
Uten at noen skal pådra seg wiplash-skader her inne. :)

Ønsker alle en fredelig og fin  6. Desember :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar