onsdag 19. desember 2012

19. dagen i Advent

Det er 19. Desember.
Orker nesten ikke å nevne at det er knappe 5 dager igjen til jul...
Men heldigvis så tror jeg på et liv etter jul også.. -selv om det ikke alltid ser sånn ut når man ser folk stresser og handler som gale, matvarevognene på superen bugner..
Ja ja, det er jo en tid med mye selskapelighet, og mange samler jo hele familien rundt seg for å feire sammen i flere dager, klart det må jo mye mat til..
Men skulle jo tro det gikk opp i opp.. om 3 familier skal feire i ett hus.. så blir det jo kun for det huset hvor festen skal være at de må handle inn for tre.. - de besøkende behøver jo ikke å handle for tre..
-men det er vel nettopp det vi gjør..  vi handler 3x3 når julen nærmer seg...
Jeg gjør det jeg og.. jeg handler nesten mer mat til den komende uke enn jeg handler i halvåret ellers....
Litt overdrevet, men ikke så mye..  :)
Men så behøver jeg ikke og gå i matbutikken igjen før over midten av Januar :)

I dag er det FNs dag for sør-sør-samarbeid, stod det å lese på internett i dag.
Dette ville jeg finne mer ut av....
Og det kan man sikkert og, men ikke uten å lete..
for her er alt hva som stod på linken om denne dagen:
"Sør-sør-samarbeid er et viktig element i internasjonalt samarbeid for utvikling."
Ja, men det er nok viktig!  Men det fortalte jo ikke stort annet.. - men nå er det jo ikke alt vi behøver å vite heller..

Men jeg vet at nå består Adventsquilten min av mer eller mindre 19 umake ruter, eller biter må jeg kanskje si på bakgrunnen av gårsdagens sprang.. :)
Her er dagens rute, og som du ser, nå er nå også de minste avkapp-bitene brukt opp.. :)




Her er ruta sammen med en av de foregående. :)




Spørs om ikke det blir et nytt teppe etterpå igjen på alt avkappet etter å ha korrigert størrelsen på rutene til slutt.  :) hi hi

Julen begynner jo å snike seg innpå fra alle kanter, Jeg er treg som vanlig, men det er litt artig, for jeg kom meg endelig ut på framsida for å sette ut julehjertet mitt som jeg har satt lys på.
Jeg har ikke noe tre i gårdsplassen, derfor dette.
Og akkurat når det var ferdig gikk det en masse nabofamilier forbi med ungene sine, de skulle på jule-fest på skolen tror jeg det var.. og da får de nok tid til å se når de returnere, de hadde det travelt i sta.
Men nå lyser jammen hjertet mitt til jul.  :)



Da gjenstår å ønske alle en fin fin kveld videre.
Og jeg minner igjen:

Ikke stress
det blir jul 
likevel.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar