onsdag 12. desember 2012

Adventsluke nr 12.

12. 12.-2012

Skulle jo lagt ut innlegget kl 12,00, men dette får holde.
Jeg tror ikke det skjedde noe klokka 12 i dag.. iallefall ikke her, men så holdt jeg meg klokelig inne.
Jeg har forsåvidt ikke vært ute for å konstatere at verden virkelig står enda.. -men kattene har vært ute da, det vil si, bare hannkatten, hokatta var bare ute og lufta pelsen i 5 min. så kom ho sprettende inn igjen.
Ifølge enkelte forståsegpåere skal jo verden forgå i dag..-hvorfor??
Jo fordi Maya-kalenderne stopper på datoen i dag..
Vel.. som noen andre forståsegpåere også har nevnt- Maya-indianerne skrev vel disse dokumentene i stein, og de gikk vel tom for steinplater kanskje.. eller man kan tenke at i den tida hvor de ikke hadde datamaskiner til å gjøre alt for seg, så tok nok det å lage en kalender i tiden nokså lang tid.. så det var vel kanskje det de rakk å notere ned før hele kulturen forsvant..
Nå er det sikkert også en endring i vår kultur også, men tviler sterkt på at det er knyttet opp mot en kalender.. det skjer nok mer gradvis.
Alle kalendere stopper jo engang.. for mange stemmer det jo, de går bort i denne tida, og da stemmer kalenderen.
Men de fleste av oss overlever jo..
Så vi slipper ikke unna julerengjøringa i år heller.. Det er 19 dager igjen av året.
12. desember – I Mexico feires Jomfruen av Guadalupe, landets skytshelgen, nevner dette siden ene barnebarnet mitt er halvt Mexikansk. :)
Og jeg må fortsette med kalenderen min.

Her er dagens rute, jeg falt litt for disse sirklene og måtte lage en til i dag. :)



Og her er ruta sammen med gårsdagens noe blanke :))





Og bare for å vise at jeg ikke jukser.. :) Og fordi jeg ble litt stolt av disse sirklene, så kommer her begge sirkelrutene :)
Gleder meg til jeg lærer å virkelig lage mønster ned dem og.  Forsøker litt forskjellige effekter for å se når de blir satt sammen etterhvert. :)



Håper resten av dagen blir kjempefin, og at verden består også i morra!
I tilfelle, så sees vi da!  :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar