mandag 17. desember 2012

17. dagen i Advent

I dag er det akkurat ei uke igjen til vi alle sitter og gomler ribbe, pinnekjøtt, kalkun, torsk eller hva vi nå skal ha rundt i de tusen hjem.

Det er ikke alle av oss som har noen å feire høytiden sammen med.
Tankene går lett i disse dager både til de som er ensomme, og til de som mangler noen ved bordet sitt.
Det er så forskjellige grunner, og jeg skal heller ikke dvele for lenge ved det som er trist akkurat nå.
Men det er der,
Av og til kan vi kanskje gjøre hverdagen litt lettere for noen ved enkle knep.
Jeg har de siste årene synes det var veldig kjekt å gi noen middager til Kirkens Bymisjon, rett og slett ved å sende en melding på telefonen.  De har da gitt måltider videre til folk som trenger litt ekstra, i dette tilfelle tror jeg det var rusmisbrukere.
Man kan tenke at de kan jo skylde seg selv, for å havne i sånnt miljø..
Jo for såvidt er jo det sant, men likevel, ofte er det bare bagateller og tilfeldigheter som gjør at et menneske havner på skråplanet, og like tilfeldig at vi som er straite faktisk er det.
Så å dele litt en gang i året synes jeg ikke gjør noenting annet enn godt.
En narkoman blir ikke et værre menneske av å få litt hjelp og støtte.

Vel, det var langt unna dagens rute dette altså..
Vel, i dag hadde jeg lyst til å gjøre noe litt enkelt igjen.
Et enkelt hjerte med quilting rundt kan være effektivt det.





Et detaljbilde:




Og her er ruta sammen med gårsdagens.




Og så minner jeg på å spise masse frukt og grønt.
C-vitaminer er absolutt sunnest når de kommer i maten

Her er ei skive av den herlige frukten Persimon, som bare er å vaske og å dele opp og nyte.
Her er det blitt en vane å spise noen skiver til hvert måltid. nydelig.
Vakker er den og. (hadde ikke tenkt at min halvspiste ostemat skulle synes her da)  hi hi


Må dagen og kvelden bli god! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar