fredag 14. desember 2012

14. dagen i Desember Luke 14

I dag er vist alt i orden igjen, var ikke kamera i det hele tatt, men datamaskinen som tulla med meg i går.
Ja ja, godt jeg ikke prøvde ut en hel masse da.. :)

14. Desember er den 348. dagen i året, og vi har 17 dager igjen av året, og 10 til Julaften. :)
I dag er det 110 år siden den første telegraf-kabelen ble lagt under Stillehavet...
Det har skjedd litt på den fronten i løpet av disse 110 årene ja.
Og i 1911 altså 101 år siden vant Roald Amundsen kappløpet mot Sydpolen.
De drev og konkurrerte om slikt da også,  :)
Og den sagnomsuste Nostradamus så dagens lys denne dagen i 1503.
Joda, det skjer litt i verden, og om nå den gode Nostradamus virkelig forutså alt tilhengerne hans mener han forutså.. det er det delte meninger om.
Allerede den gangen betalte folk godt for å bli spådd og for å få vite ting som vi sikkert hadde visst hadde det vært meningen vi skulle vite det.. -så han fant seg nok en bra nisje der for å skaffe ekstra-inntekter til julebordet sitt hvert år.

Ja ja, julebord er jo ikke å forakte da, sålenge det foregår innenfor visse rammer, så venner forblir venner og ekteskap består og slikt..-og at man fortsatt er ansatt i firmaet når mandagen kommer liksom... :)

Jeg har får Quiltemagasinet i posten for et par dager siden, og der var noen artige quiltetips som jeg måtte ta med til kalenderen min.
Neste gang jeg prøver meg på disse, så skal det være med litt mer enn 4 forskjellige stoff, og passe litt bedre på delelinjene.
Men det var veldig morro å sy slike hjerte-blokker.
Så jeg har faktisk sydd også morgendagens rute nå, siden det var seriesøm dette..
stable kutte stokke og sy.. :)
Her er den første:





Ja, og der var kamera på plass igjen , og bildet snur seg..  søren klype, dette må jeg prøve å finne ut av.
(og nå fant jeg ut at om jeg trykker på roter bildet en gang fram og tilbake, da legger det seg rettveien..
Underlig ja.. :)

Satser på at samlebildet er rett da, her kommer iallefall ruta sammen med gårsdagens:





Da gjenstår bare å ønske en riktig fin dag videre. :)

Det er visst Stein og Steinar som har navnedag i dag. :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar