lørdag 10. august 2013

Bade-pledd-håndklær

Vi skriver August, og fremdeles har vi sommer.
Og bra er det for jeg har omsider fått ferdigstilt et sommerprosjekt jeg har hatt på gang.
Nemlig bade-pledd-håndklær til mine skjønne barnebarn.
Ideen kom ploppende fra Meretes Atelier, vår lille herlige lokale lappebutikk, som slett ikke er så liten lenger.
De har et helt digert hus midt i byen vår, og der inneholder det en avdeling med lappestoffer (i fleng) en liten avdelig med bekledningsstoffer, en bra stor avdeling med flotte symaskiner og en herlig avdeling med nydelig utstilling og ting og tang til både pynt og nytte i vakre farger og materialer.
En flott gavebutikk hvor man finner noe til de fleste!  :)
Jeg får mye inspirasjon derfra. 
Og denne gangen kommer det barnebarna til gode! :)
De er myke og gode med deilig frotte på baksida, også kjøpt hos Merete :)
Jeg har brukt en teknikk som heter "Self binding" bakstykket går rundt til forsida og danner også kant, de er vrangsydd.
Derfor ble det litt vanskelig å quilte hele, for det dro seg så altfor lett og ble bulkete, så valgte å quilte litt sporadisk inne i midten av teppene.  :)




Nå går det veldig raskt mot høst, men i år har i alle fall vi he i Grimstad blitt velsignet med et helt utrolig sommevær, Vi hadde 4 uker sammenhengende knall sommer i hele Juli, og har det delvis enda.
Så vi får bare utnytte dagene og kose oss som best vi kan alle mann.

Fortsatt en god sommer ønskes rundt om! :)

2 kommentarer: