torsdag 29. desember 2011

Fremdeles Jul, snart nyttår.

Holder på å skal sy en kjole til LilleGulla igjen.
Denne gangen hadde jeg et mønster, og tre passende stoffer som skulle brukes, men mens jeg holdt på å finne fram de ønkede stoffer, så poppet det fram 2 helt andre stoffer som nok kommer til å bli veldig fint tror jeg.
Det ene stoffet er en gave fra en "hemmelig venn" runde på Sykroken, Har hele tiden tenkt på kjole av det, men heller sommerkjole.. Men nå blir det nyttårs-kjole istedenfor.

Som normalr får jeg hjelp av hankatten Elvis når det gjelder stoffene.... :)

 Her er stoffene som ble valgt, det prikkete er bomull og prikkene er brune, det blomstrete er Collegestoff fra Sy-dilla, et av stoffene som kom i hus uten noen plan.  :)


  


Mens vi venter på at kjolen skal bli ferdig, så kan jeg vise en kjekk liten sak, nemlig en skopose.
Her vist med en av mine "fotformsko" for anledningen, sorry mitt sko-bular inneholder ikke lengre smekre høyhælte saker mer.. men men.. :)

 Posen er sydd i bommullstøy med selvlukkende løpegang i toppen, Har pyntet med en liten applikasjon klippet ut av en lærbit og et lite stykke stoff som reklamerer for skotøy-reparasjon..
Disse posene er også kjempekjekke til å bruke på reiser for å pakke sokker og undertøy oppi, da slipper det å bli mer kaos enn nødvendig i kofferten. God tur!  :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar